Egy bolgár reklámügynökség kreatívjai szabad kezet kaptak, hogy egy bolgár gyártású vodka márkát reklámozzanak. Minden a szexről szól, bár a szellemes képanyagon inkább csak utalásokat látunk.
A tegnapi csomagolástechnikai posztba ugyan linkeltem a bolgár gyártmányú Flirt vodka reklámjainak oldalát, dehát tudom én, hogy a kutya nem nyitja meg a szöveges linkeket, viszont ez tényleg vicces, úgyhogy inkább csinálok belőle egy önálló anyagot.
A reklámokról annyit kell tudni, hogy a kétezres évek első felében, a márka bevezetésekor jelentek meg, de egyszerre mindenhol: óriásplakátokon, újságok egész oldalas hirdetéseiben, éttermek kirakatában és itallap-mellékleteként. A nem különösebben prűd bolgárokat is sokkolta az anyagok szókimondása, miközben hát éppenhogy semmi szókimondás nem volt a plakátokban, csak tortakészítés, földrengés, csipkebogyószedés...
A fenti volt az első két anyag, ami megjelent. Ezek még szövegcentrikusak voltak. A felirat azt mondja, hogy "tortát sütött," illetve hogy "nem tud gyorsan választani az étlapról." A márka saját szlogenje (zapazva szpomenite - Megőrzi az emlékeket) talán túl soknak is tűnik ide.
A második sorozat hozta az elsők stílusát. Sok szexet nem látunk -- végül is a mosolygós lány is csak azt mondja, hogy megbotlott a lépcsőn, a fiú pedig -- a felirat szerint -- éppen a csillagokat számolja.
Újabb veszélyes élethelyzetek: az első képen "földrengés volt," a srác pedig csak csipkebogyót szedett. Höhöhö.
Ez a sorozat egy évvel későbbi, itt már nincs egyéni szöveg, minden képen az a kérdés: Készen álltok a mai estére?
Ez a két kép egy újabb évadban jelent meg. Talán egy kicsit szájbarágós az ötlet. A szöveg a tavalyi, Készen vagytok a ma estére? Itt kezdődött a hanyatlás.
Ennek a sorozatnak volt angol nyelvű változata is, a fene tudja, mi célból. (Azt észrevettétek, hogy a macinak is be van kötve a szeme?)
Talán ez volt az utolsó érdekes anyag. A szöveg már itt is uncsi (kb "Indul a szezon"), de a képre adott reakció mindenkinél ugyanaz: először összehúzott szem, mi is akar ez lenni, aztán széles vigyor, amikor leesik... Ugyehogy? :-)
A későbbi években a kampány ellaposodott, a vicces célozgatásokból inkább direktben bikinis lányok lettek. A szöveg is unalmas: Hallgass az angyalodra! Hát, jobb reklámcégeknél egy ilyen "szlogen" nem nagyon megy át.
A direktben erotikus tartalom egyébként így nézett ki az utcán. Csak nekem sok, mondjuk egy játszótéren, mint a fotón is? A felirat is csak a Nike Just Do It! szlogenének nyers fordítása, amit meg sem kísérlünk magyarul visszaadni, egyébként meg bolgárul is roppant bénán hangzik.
Ja, és hogy maga a Flirt vodka milyen? Elég szar. Árban és minőségben is olyan alsó-közép kategória. Tessék inkább rakiját inni.